Uskoro ćemo piti prvo zadarsko pivo
Ana Teskera i Maja Šepetavec

Sjedite u kafiću i mislite se naručiti zadarsko pivo ili originalno tog kafića. Premda je ovaj scenarij sad u Zadru nemoguć, tri mlade poduzetnice najavljuju kako je u skoroj budućnosti i te kako realan. Ana Teskera, Maja Šepetavec i Maja Manić - odučile su proizvesti zadarsko pivo. I to tri djevojke kojima Zadar nije rodni grad, ali su se zaljubili u njegov šarm. “Prije dvije godine doselila sam se u Zadar i sve mi se svidjelo osim ponude pive.” - počinje priču Ana.

Kako teče nastanak zadarskog piva pratite i na Facebooku!

Kako je po struci prehrambeni tehnolog, te je preko obiteljske vinarije, već dijelom u tom poslu, odlučila je slijediti svoj san i napraviti vlastito pivo. Posebno zadarsko pivo nedostajalo je i dvjema Majama, koje su ujedinile snage s Anom i krenule su pripreme za kuhanje vlastitog piva.

Proizvodnja na balkonu

“Odlučile smo se za proizvodnju točenog piva jer ono svježije i kvalitetnije dolazi do potrošača. Lakše je i za skladištenje i transport. Kafiću nije potreban hladnjak. Keg (pivska bačva) samo se spoji na točionik. Sve to dovodi do velikih ušteda. I tako možemo imati cijenu kao komercijalna piva.” - ističe Maja, te navodi dalje kako su zanatska ili craft piva trenutno revolucija u svijetu. U SAD-u male pivovare zauzimaju 6 posto tržišta, a u Europi svaka pivnica ima svoje pivo, dok toga u Dalmaciji nema.

U nesvakidašnjem poduzetničkom pothvatu za zadarski kraj, potporu im daju i njihovi bližnji.

“Veliku podršku nam pružaju naši prijatelji i još uvijek ga zovemo Naše pivo, to je radni naziv. Imat ćemo i natječaj za odabir imena i vizuala našeg piva. Nek publika i prijatelji odluče.

Prvi osnovni korak je bio da naučimo tehnologiju jer iako sam ja prehrambeni tehnolog, trebala mi je dodatna edukacija koju samo prošla u Sloveniji. I tad je uslijedilo pokusno kuhanje piva kod kuće. Kupile smo prvi keg i napravile kuhalo od bakra i sad u jednom kuhanju možemo proizvesti 30 litara piva.”

Njihovi proizvodni pogoni trenutno su u stanu, ali uskoro sele u pravu pivovaru.

Na naš upit što kažu susjedi na proizvodnju piva na balonu? Maja Šepetavec kroz smijeh odgovara kako misli da još uopće nisu niti shvatili što rade, ali su one same čule priče po gradu o nekome tko kuha pivo na Voštarnici. To ih veseli, jer se priča o njihovom projektu širi.

“Kuhanje piva naš je san i sad slijedimo snove. Budimo se s pivom i idemo spavati s pivom. Trenutno nas to pokreće.” - jednostavno objašnjava Maja.

No uz svoj pivarski posao, sve tri rade i druge poslove, jer su još uvijek daleko od prvog profita. Tek ih zapravo čekaju veliki troškovi pokretanje proizvodnje, osnivanja tvrtke, administracije.

Degustacije tijekom ljeta

A pomoć na financijskom planu dobit će, za Hrvatske prilike, također na neuobičajen način.

Naime njihov projekt, jedan je od 13 odabranih za sudjelovanje u Crowdfunding Academy. Da je projekt i te kako vrijedan pokazuje podatak da je izabran među više od 100 prijavljenih.

“Kroz natječaj UNDP-a smo dobile edukaciju od crowdfunding kampanji. Što je to, u Hrvatskoj zna tek 1 posto stanovništva. Vjerujemo da će uskoro ta brojka porasti. Jer se u svijetu na taj način mogu prikupiti velika sredstva. U Hrvatskoj je sad primjer uspješne kampanje Life Atlantic i dečko koji je provodi već je skupio dobar dio sredstava za kupnju jedrilice s kojom će preploviti Atlantik.” - govori nam Ana.

Najavljuje kao će sredstva u Zadru prikupljati na koncertima koje će organizirati uz pomoć prijatelja glazbenika. Narednih mjeseci zadarske “pivarke” će započeti i s degustacijama u kafićima, s prodajom još neće krenuti. Do početka kampanje prikupljanja sredstava, cilj im je da Zadrani i turisti upoznaju njihov proizvod, za početak će to biti svijetlo pivo. S vremenom žele stvoriti vlastiti brend, ali i pivo za kafiće s kojim surađuju.

Priznaju kako ih ljudi s čuđenjem gledaju kad vide da tri djevojke žele proizvoditi pivu, jer u tom poslu očekuju muškarce. U start su s njima krenuli i muški prijatelji no putem su odustali. Djevojke već sad mogu proizvesti 30 litara piva dnevno. Nedovoljno za komercijalne potrebe, ali za počastiti prijatelje sasvim dovoljno.

“Sve sirovine nabavljamo u Hrvatskoj, i to uopće nije problem. Ima jako puno pivara u kontinentalnom dijelu Hrvatske koji rade u kućnoj radinosti tako da imamo i svoj internetski forum. Jako je to povezana zajednica.” - kaže Ana.

Kroz crowdfunding kampanju žele prikupiti sredstva za kupnju kegova i točionika, jer bi administraciju i obrtne troškove same financirale. Vjeruju kako će na zimu startati s kampanjom prikupljanja sredstva.

“Stranci kad dođu budu razočarani kad vide da kod nas nema kvalitetnog točenog piva. Zato ćemo napraviti pivo koje će po kvaliteti biti bolje od ostalih ali će cjenovno biti svima dostupno.” - odlučne su cure, samozatajno najavljujući kako bi Zadar mogao dobiti pivo s autohtonom višnjom maraskom.


CROWDFUNDING?

Crowdfunding, odnosno grupno financiranje projekata je trend koji u svijetu već nekoliko godina ne pokazuje naznake posustajanja, a procjenjuje se da je u prošloj godini putem različitih crowdfunding platformi prikupljeno preko 16 milijardi dolara, dok procjene Svjetske banke govore kako će do 2025. godine taj iznos narasti na preko 100 milijardi dolara, objašnjavaju iz UNDP-a. Stoga je Program Ujedinjenih naroda za razvoj u Hrvatskoj (UNDP) i društveno poduzeće BRODOTO s partnerima pokrenulo besplatnu Crowdfunding Academy koja će se po prvi put održati u Hrvatskoj. Odabrani timovi, pa tako i zadarske “pivarke” će tijekom trajanja Crowdfunding Academy dobiti mentorsku pomoć i podršku stručnjaka koji su radili i sudjelovali na nekim od najuspješnijih kampanja u Hrvatskoj i regiji.

Crowdfunding - engleski je pojam koji u sebi sadrži dvije riječi - crowd tj. skupina i funding tj. financiranje. Zapravo je to prikupljanja novca od brojnih donatora za određeni projekt. To je proces traženja javnih donatora za dobivanje početnoga kapitala u svrhu financiranja novih pothvata.


Komentari

Najnovije

Iz ove kategorije

Zadnje komentirano