Kako zainteresirati mlade za prirodoslovne predmete? Odgovor na to pitanje traže brojni nastavnici.
Odgovor na to pitanje, ili barem trag trebao bi dati projekt "Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike - suvremena nastava za izazove tržišta".
Aktivni Nazorovci
Naime, u sklopu ovog projekta od 15. do 21. svibnja 2016. u Zadru je održana Ljetna škola biologije i kemije za 30 učenika i njihove nastavnike/mentore iz tri partnerske gimnazije iz Zagreba, Zadra i Senja. Zadarski partner je Gimnazija Vladimira Nazora.
Prošlog tjedna na konferenciji za medije u Zadru projekt je predstavljen i široj javnosti.
Na konferenciji su se okupljenima obratili ravnatelj Gornjogradske gimnazije iz Zagreba, Nenad Polondak, ravnatelj Gimnazije Vladimira Nazora, Rade Šimičević te voditeljica projekta Magdalena Radočaj koja je sve upoznala s ciljevima i aktivnostima.
Radočaj je ujedno i nastavnica matematike u Gornjogradskoj gimnaziji pa je iz prve ruke mogla posvjedočiti o koristi ovog projekta.
Navela je kako su do sada već održane četiri edukacije za nastavnike i stručne suradnike partnerskih škola, Proljetna škola matematike i fizike u Senju i studijski posjet u Europski institut za nuklearna istraživanja CERN.
Kako je najavljeno kroz ovaj projekt cilj je stvaranje novog školskog premeta EEE (energija, ekologija, engleski). Prednost je i pokretanje portala za edukaciju sa savjetima za nastavnike i učenike.
Profesorica Radočaj nabrojala je tako iduće projektne aktivnosti: “Posjet znanstvenom centru Kopernik u Varšavi, EEE (energija, ekologija, engleski) škola u Zagrebu, završna press-konferencija u Zagrebu, nabava nove, suvremene opreme za partnerske škole za provedbu nastave iz prirodoslovnih predmeta, te razvoj novog fakultativnog kurikuluma iz matematike, fizike, biologije i kemije te interdisciplinarnog predmeta EEE (energija, ekologija, engleski).”
Terenski rad
Osnovni cilj zadarske Ljetne škole kemije i biologije bio je da učenici steknu nova i primjenjiva znanja iz biologije i kemije putem predavanja i radionica, pokusa i terenske nastave.
“Drugi cilj bio je uvidjeti postoji li prostora za poboljšanjem novih kurikuluma iz fakultativne nastave biologije i kemije koji se zajedno s ostalim STEM predmetima razvijaju u sklopu projekta. Unutar Ljetne škole provodi se i terenska nastava koja uključuje edukativne posjete Solani u Ninu, Mrjestilištu Cromaris u Ninu te terensku nastavu za mlade biologe na obližnjem otoku Ošljaku. Na Ljetnoj školi sudjeluju ukupno 24 učenika i 6 nastavnika iz tri partnerske škole – Srednje škole Pavla Rittera Vitezovića, Gornjogradske gimnazije iz Zagreba te Gimnazije Vladimira Nazora iz Zadra.” - rekla je voditeljica projekta.
Projekt ˝Prirodoslovna lepeza za mlade znanstvenike˝ traje 12 mjeseci, a njegova vrijednost je 2.294.739,50 kuna, te se realizira uz potporu Europske unije prema Operativnom programu Razvoj ljudskih potencijala 2007. – 2013. Osim gimnazija iz Zagreba, Zadra i Senja, partner na projektu je i Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije Sveučilišta u Zagrebu.