FOTO Sigurna plovidba: Novinari u pomorskoj patroli

Akcija pojačanog nadzora sigurnosti plovidbe, kodnog naziva “Sigurna plovidba 2017”, održava se danas od 10 do 19 sati na području osam lučkih kapetanija.

Akcija se održava u koordinaciji sa 72 lučke ispostave, te kako se navodi - Službom za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTS), čiji djelatnici će pružiti podršku sudionicima akcije dojavama o uočenim područjima pojačanog prometa plovila, prekršajima u plovidbi, neidentificiranim i identificiranim pomorskim objektima, a naročito u slučajevima glisiranja preblizu obale.

Razlog održavanja akcije je pojačani pomorski promet hrvatskim dijelom Jadrana, a kako nam kažu djelatnici Lučke kapetanije Zadar, promet je ove godine doslovce “eksplodirao” i značajno je veći nego prijašnjih godina.

Akcija je provedena na cijelom Jadranu, na području lučkih kapetanija i ispostava od Pule, Umaga i Poreča, preko Rijeke, Senja, Zadra i Šibenika do Dubrovnika, Korčule, Vela Luke, Lastova i Ploča. Akciju su u cijeloj Hrvatskoj pratili brojni novinari i snimatelji, pa se tako na brodicu Sali ukrcalo nekoliko novinarskih ekipa iz Zadra.

Cilj kraćeg putovanja brodicom Lučke kapetanije bio je Pašmanski kanal, sukladno pozornosti ovogodišnje akcije na poštivanje propisa u slučajevima plovidbe uskim kanalima. Posebno se to odnosilo na glisiranje i brzinu brodica u Pašmanskom kanalu, odnosno unutar 300 ili 150 metara od obalne linije.

Na određenom dijelu kanala dogovoren je susret s potpuno novom SAR brodicom koja je nedavno predstavljena u Zadru kao prva u nizu novih brodova iz talijanskog brodogradilišta Vittoria. Dok smo stizali do nje, SAR brodica već je zaustavila dva plovila zbog glisiranja, a modernim sustavima kojima je opremljena vrlo lako mogu dokazati za svaki pojedini brod sve detalje prekršaja.

Nakon što su im isprintali navedene podatke o prevelikoj brzini, smjeru kretanja i poziciji, oba su vlasnika broda priznala prekršaj i bez većih problema pristali platiti kaznu od tisuću i pol kuna. Kako nam kaže inspektor sigurnosti plovidbe Boris Medić, kazne za glisiranje kreću se od tisuću do čak 15 tisuća kuna, a slično i za druge prekršaje. Najveće kazne pak plaćaju se za teže prekršaje, poput primjerice obavljanja djelatnosti chartera na crno za koji je propisana kazna i do pola milijuna kuna.

No, ove godine tako “kapitalnu” kaznu još uvijek nisu nikome naplatili, pa je ukupni iznos svih naplaćenih kazni od siječnja tek dostigao pola milijuna. A kako se radi o 997 inspekcijskih nadzora u kojima je bilo 354 sankcije, jasno je da je riječ uglavnom o manjim kaznama od prosječnih 1.400 kuna. Inspektor Medić kaže da je uglavnom i najviše riječ o glisiranju na nedozvoljenih 300 metara od obalnog pojasa.

U SAR brodici posada je vrlo rado odgovarala na pitanja novinara, pokazivala im najnoviju tehnologiju kojom je brodica opremljena, kao i isprintane dokaze o prekršajima koje smo spomenuli. Nakon toga brodicom Sali djelatnici kapetanije poveli su novinare natrag u Zadar, no u povratku su susreli, još uvijek u zabrajenoj zoni Pašmanskog kanala, gliser sa nekoliko Talijana koji su također glisirali nedozvoljenom brzinom. Nakon što su im objasnili da zbog prevelike brzine dovode u opasnost sigurnost plovidbe sebe i okolnih plovila, ali i kupače te brodice na vezu na samo stotinjak metara udaljenoj obali, Talijani su pomirljivo pristali platiti kaznu od tisuću kuna te obećali da će ubuduće voziti sporije.

U ovogodišnjoj akciji u zadarskom akvatoriju sudjeluje pet brodica kojima je pokriveno cijelo područje nadležnosti Lučke kapetanije Zadar. Nakon što su vratili novinarske ekipe u Zadar oko podneva, svih pet brodica nastavilo je provoditi pojačani nadzor, ne samo brodica, već se vrši i nadzor kupača u odnosu na plutajuće ograde i njihovo predaleko udaljavanje od obale. Također, u okviru akcije pojačano će se nadzirati osobe koje obavljaju djelatnost iznajmljivanja plovila te nadzor nad brodovima i brodicama koje obavljaju prijevoz putnika.

Komentari

Najnovije

Iz ove kategorije

Zadnje komentirano