Jedite zdravo i puno se krećite

Tijekom zimskog perioda svatko od nas “nosi” se s time na svoj način. Tako su neki ljudi aktivniji zimi nego u neko drugo godišnje doba, a samim time i hrane se drukčije.

Ono što pak utječe na taj segment hrane svakako je i činjenica da su dani kraći, manje je sunca, a većina ljudi ipak je sklonija neaktivnosti nego aktivnosti. To određuje i potrebu za hranom, odnosno povećana je potreba za unosom “konkretnije” hrane, a što potom utječe i na slaganje masnih naslaga.

Naročito to dolazi do izražaja u vrijeme blagdana kad se ta potreba za jačom hranom s više masti i ugljikohidrata povećava. Prema proračunima, zimi dnevno unesemo i do 200 kalorija više, što uz manje kretanja i tjelesne aktivnosti rezultira povećanjem tjelesne mase.

Manjak sunčeve svjetlosti, povećane energetske potrebe organizam tijekom hladnih zimskih mjeseci i tzv. “vjeverica instinkt“ - primitivni poriv za povećanjem masnih naslaga tijekom zime potiču nas da više i brže jedemo.

Neovisno o blagdanima i blagodatima tih dana, tijekom zime ipak bi trebalo pripaziti na unos hrane, njezinu kvalitetu i energetske vrijednosti, preporučuju liječnici.

Stoga je preporuka da se tijekom zimskog razdoblja dodaju u ishranu svježe voće, povrće i jela od integralnih žitarica. Nadalje, bitno je i da ograničite unos pržene i masne hrane. Ne preskačite doručak, najvažniji obrok u danu, jer se konzumiranjem doručka stimulira pokretljivost crijeva.

“Umjereno s alkoholom! Između dvije čaše alkoholnog pića popijte čašu obične ili mineralne vode” - poručuju iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u svojoj preporuci.

Nadalje, bitno je i da izbjegavajte pića s kofeinom kao što su kava i zaslađena gazirana pića. Kofein nadražuje želudac, podražuje živčani sustav i dovodi do nesanice i nervoze. Vrlo važno pravilo je i izbjegavati prejedanje kasno navečer i odlazak na spavanje punog želuca jer to nikako nije odgovorno prema organizmu.

Nakon (pretjeranog) uživanja u blagdanskoj hrani potrebno je vratiti se uobičajenoj prehrani ili jesti laganu i lako probavljivu hranu.

No, stručnjaci naglašavaju kako je u hladnijim danima tjelovježba čak i važnija nego u ostalom dijelu godine zbog „teške“ hrane i jačanja imuniteta. Niske temperature utječu i na osobe koje su tijekom godine izrazito motivirane za tjelovježbu, one koji su prvi na nasipu ili u parku – jednostavno je lakše sjediti u toplom.

“Ne spavajte zimski san, pokrenite se! Zima nam nudi mnoge zanimljive aktivnosti poput klizanja, skijanja, sanjkanja, planinarenja i hodanja šumom. Jačamo imunitet, sretniji smo i zadovoljniji pa nas ni poslijeblagdanska depresija neće zahvatiti tako lako, a višak kilograma još teže” - preporuka je HZJZ-a.

Komentari