Maraška OŠ B. Kašića: U projektu Želim stablo raste đački rogač!

Učenička zadruga Maraška i informatičari OŠ Bartula Kašića i Zadra uključili su se u edukativno-ekološki projekt ŽELIM STABLO, koji promiče važnost očuvanja prirode, održivog razvoja, razvijanje ekološke svijesti kod učenika, brige o zavičaju te spoznajemo vrijednost svakog stabla za okoliš, zajednicu i pojedinca...

"Odlučili smo se za sadnju autohtonog, nepravedno zanemarenog rogača. Samoniklo drvo iz porodice mahunarki (Leguminosae), koje raste među makijom, maslenicima, po šumama i kamenitim mjestima Mediterana. U sklopu projekta zadrugari i informatičari će se pod stručnim vodstvom učiteljice, upoznati s obilježjima rogača, njegovim karakteristikama i prilagodbama te ljekovitim svojstvima ploda i lista, posebice nutritivnim vrijednostima ploda" - izvijestili su Dušanka Dujić, učiteljica prirode i biologije, i Chiara Ćustić, polaznica 7. razreda, na portaliću Bartulin i net stranici osmoljetke iz ulice Bribirski prilaz 2.

Na nastavi informatike, saznajemo također, đaci će zajedno s učiteljom (Milan Troskot) pratiti programirani rada micro:bit za zalijevanje biljke, a velika novina u svemu je upravo micro:bit - malo računalo, programira se ili blokeditorom (slagalica naredbi) ili verzijom programskog jezika python (micropython). Sam microbit ima raznolike načine ulaza (gumbovi, trešnja, zatvaranje strujnog kruga prstima), ali na njega se mogu i mnogi periferni uređaji priključiti.

"U ovom slučaju priključili smo - čavle koji se zabiju u zemlju i priključe na micro:bit koji preko njih mjeri vlažnost tla u koje su čavli zabodeni. Osim čavla priključili smo i malenu električnu pumpu, koju micro:bit aktivira na 5 sekundi. Pumpica se može uroniti u vodu. U našem primjeru micro:bit provjerava je li tlo suho, ako je, aktivira pumpu na 5 sekundi i onda radi pauzu od 5 minuta i tako konstantno u krug. Mikro:bit će nam omogućiti da doziramo količine vode pri zaljevanju, a projektom ćemo pratili napredak dvije sadnice, jednu zaljevanu uz pomoć programiranog seta za zaljevanje, a drugu bez njega, i uočiti prednosti i nedostatke programiranog zaljevanja. Na osnovu fotografije, praćenja promjena, vođenja bilješki napraviti prezentaciju vezanu za projekt" - poručili su iz OŠ Bartula Kašića.

Iskoristili su i priliku da se zahvale Nasadima d.o.o. koji su donirali sadnice rogača, planike, mirte i maraške, naglašavajuči kako kroz projekt "Želim stablo" u školi razvijaju integraciju različitih područja i predmeta, međuučeničke i učiteljske suradnje u školama, timskog rada, razvoja znanja i vještina, kao i stvaranja društva temeljenog na održivosti, svaka čast!

Komentari