MORH: Primopredaja Omiša, prototipa obalnog ophodnog broda HRM-a

Svečanost primopredaje i imenovanja prototipa novog obalnog ophodnog broda Hrvatske ratne mornarice održat će se sutra, u petak, 7. prosinca 2018., u vojarni "Admiral flote Sveto Letica - Barba" u Splitu s početkom u 11 sati, a nakon toga planirana je kratka plovidba Kaštelanskim zaljevom, izvijestili su iz MORH-a...

Prototip obalnog ophodnog broda nosit će ime "Omiš", u svojstvu počasnog kuma ime broda otkrit će Roko Vranić, otac Josipa Vranića, prvog poginulog pripadnika Hrvatske ratne mornarice i prve žrtve Domovinskog rata u Splitu, naveli su u pozivu iz Ministarstva obrane RH.

HRM će još dodatno ispitati ovaj prototip, nakon čega u Brodosplitu (foto) očekuju da će se nastaviti plan gradnje još četiri “blizanca” OOB-31. Brod je većinom hrvatski proizvod i u njegovu je opremanju sudjelovalo 40-ak domaćih tvrtki, piše Morski.hr portal.

Obalni ophodni brodovi koristit će se zaštitu unutarnjih morskih voda te u slučaju potrebe i za zadaće borbene i logističke potpore, u svakodnevnom poslu služe i za potporu otočnom stanovništvu te sudjelovanje u akcijama traganja i spašavanja na moru.

Brzinu od 28 čvorova osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW ili 2 x 3386 konjskih snaga. Vrlo je sposoban u progonu, a kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva može otploviti 1000 nautičkih milja. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima.

Zbog zahtjevne strukture koja se sastavljala od čelika povišene čvrstoće debljine 4 do 6 milimetara, trup broda radio se segment po segment uglavljen u 30 tona tešku ‘kolijevku’ koja onemogućava deformaciju trupa. Ukupno je na brod ugrađeno 67 tona čelika, te 7 tona aluminija od kojeg je napravljeno nadgrađe i kormilarnica. Kapacitet broda je 17 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Opremljen je i desalinizatorima za filtriranje morske u pitku vodu.

Brod dužine 43 m opremljen je daljinski upravljanom oružnom stanicom sa automatskim 30mm topom te dvije ručno upravljive strojnice 12,7 m i 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava. Glavne značajke stanice su daljinsko upravljanje, built-in sustav elektro-optičkih senzora za autonomno djelovanje, djelovanje danju i noću, stabilizirana kupola, automatsko praćenje cilja, a može ispaliti 200 komada streljiva u minuti.

Brod je opremljen i krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

Projekt izgradnje obalno ophodnih brodova hrvatsku Obalnu stražu stavlja uz bok modernijih svjetskih obalnih straža. Osim značajnih referenci koje Brodosplit stječe ovim projektom, povratak u nišu brodogradnje specijalne namjene, njegov je najvažniji cilj, ističe se pak uz na net stranici Brodosplita.

Komentari