DOBRO JE DOMA AL:Ne mogu se družiti s prijateljima iz razreda...

Malo po malo, i- navikavamo se, i roditelji i djeca. Tko bi prije samo mjesec dana pomislio kako će nam se život potpuno promijeniti, i odraslima i mališima...

Korona koju bi djevojčice i dječaci iz prošlog stoljeća poistovjetili sa zlom vješticom, a X, Y i Z milenijalcima nalikovala kakvom mrkom liku iz PS 4 igrica, promijenila nam je uobičajeni ritam. Pa nas i utjerala u 4 kućna zida.

Usred proljeća, u očekivanju ljeta, umjesto radovanja pjevu ptica, ljepoti ljubičica i tratinčica, vilenjacima u krcatim kino dvoranama, veselimo se svakoj manjoj i ne toliko velikoj brojci zaraženih koju nam čita barba Vili s Tv ekrana. I tako, u sklopu do nedavno nezamislivih mjera zaštite u obrani od koronavirusa, privodimo u Hrvatskoj drugi tjedan "nastave na daljinu" umjesto za ožujak uobičajena programa školskih testova, s kontrolnim listićima i šalabahterima,  županijskih i državnih đačkih natjecanja, izleta i ekskurzija. Tijekom proteklih nekoliko dana mnogim se odraslima i njihovim potomcima svijet okrenuo naglavačke zbog privremena zatvaranja pedagoških ustanova i sigurnosnih smjernica o izolaciji koje su provedene radi zaustavljanja širenja virusa.

Učenicama i učenicima predavanja su iz učionica preselila u radne i improvizirano radne prostore dječjih soba, dnevnih boravaka, hodnika, balkona i kuhinja. Teta učiteljica, nastavnik matematike, fizike, hrvatskog, tjelesnoga... pozdravljaju ih i tumače novo gradivo ne iza išaranih zelenih klupa, već iza LED stijenki, tableta, laptopa, LCD i Plazma televizora.  

Kakvi su prvi, drugi, treći dojmovi roditelja đaka o Tv školi opisali su nam marljivi mame i tate iz Zadra, Splita, Omiša i okolnih naselja...

BARBARA KURTIN:

Imam ih četvero doma. Polaznici su 6. razreda osnovne, 2. i 4.srednje, MIOC-a, i jedna na 2. godini faksa, molekularna biologija. Sin koristi laptop pa preko njega, kao i ovaj mlađi šestaš. A cure nastavu prate putem mobitela. Dobro im ide za sad, ali jedva čekam da se vratu u učionicu. I imamo jednu predškolku, ona je okupirala drugi laptop i zabavlja se crtanim filmovima.  Isto tako imamo i nogomet online, trener je poslao vježbe koje je osmislila ekipa sa Coerver kampa.

VERICA LJUTIĆ:

Dvoje su na kućnoj nastavi, 5. i 8. razred,  bilo je donekle komplicirano prvih par dana pa su se kombinirale Tv emisije i poruke na aplikacijama. Nekako se čini  previše uputa i poruka sa svih strana, u pravilu radimo kroz čitav dan. Vjerujem kada se ustali raspored i prorade svi dijelovi virtualnih učionica da će  biti sve jasnije i manji pritisak. Svakim danom  bolje funkcionira pa se i mi bolje  snalazimo. Moram naglasiti da su profesori  dostupni doslovno 24 sata za svaku pomoć  i sugestiju, to zaista puno olakšava sve ovo. Moja djeca jedino nisu potpuno shvatila obavezu on-line škole i da treba sjediti i učiti  kao da su u učionici. Na tome radimo... Naravno, sve je ovo novo, i školama, djeci i roditeljima. Mislim da je dobro zamišljeno,  ali treba strpljenja dok krene u pravom smjeru, za sada sinu najviše  odgovara što  može  za vrijeme nastave ostati u pidžami...

FRANE KARDUM:

Imam ih dvojicu, četvrtaša Domagoja i prvaša Adriana, iz OŠ Petra Preradovića. Evo vam i njihovih dojmova...

Domagoj: Snalazim se tako-tako...

Adrian: Snalazim se i ja tako-tako...

Domagoj:Prihvatio sam dobro. Ne mogu se družiti s prijateljima iz razreda.

Adrian: Prihvatio sam super, mogu gledat iz kreveta.

Domagoj:Super mi je bilo dok sam gledao Prirodu i društvo...

Adrian:Ja sam prvi put vidio Baltazara i baš sam uživao!

BORUT GATARA:

Imam jednu u prvom i jednu u drugom razredu. Prate svakodnevno, snalaze se jako dobro, a tu je i velika pomoć učiteljica koje su napravile grupe, komuniciraju s roditeljima, interaktivno vode nastavu. Evo danas je npr. Amelie imala video poziv učiteljice Ane Rodin i ispit iz čitanja. Btw. dobila je peticu. Ovo je nova i izvanredna situacija i treba pohvaliti i sustav i sve oni koji se na svoj način bore protiv ovog katastrofalne stanja. #ostanidoma

LORENA KRAJŠIĆ:

Moj školarac je prvašić koji je nevoljko prvi dan pratio školu na trećem programu HTV-a .Drugi i treći dan su se stvari počele mijenjati, nepuna dva sata gledao je program sa zanimanjem, a najviše se veselio - Tjelesnoj i zdravstvenoj kulturi! Rekla bih da program za prvi razred postaje sve kvalitetniji i zanimljiviji. Osim programa na HRT3 dobivamo zadatke naše učiteljice i zasad bez problema redovito pratimo gradivo! Ako negdje i zapne, tu je mama pedagoginja...

ILIJANA KALAJŽIĆ:

Naša polazi 3.razred Osnovne skole Josip Pupačić- Omiš.Snalazi se vrlo dobro, samostalno i uredno prati nastavno gradivo. Kaže da joj je zamjerka što je gradivo prelagano, haha...

ANA FRANJKOVIĆ-MIOČIĆ:

Školarac je peti razred, još uvijek se prilagođavamo ovom vidu nastave, razumljivo, jer je to jedna sasvim nova dimenzija, kako za njega tako i za nas. Heh, smiješno je bilo prvi dan TV nastave, kad sam ga probudila: Robi škola je, a on se diže, oblači i uzima ruksak. Da, stvarno se dogodilo, ja govorim - škola na Sportskoj, smijali smo se skupa. U srijedu smo prešli na on line nastavu Škola za život, pa to sad ide lakše, u virtualnim učionicama, ali se često dogodi da padne sustav radi preopterećenosti.

INA PERIŠA:

Imam šestaša koji je odlično prihvatio on line nastavu, komunikaciju s profesorima i prijateljima po grupama. Inače je savjestan i jako voli ići u školu pa jedva čeka povratak u klupe, bez obzira što i na ovakav način rješava svoje obveze, nedostaje mu ta interakcija i socijalna komponenta. Od prije nekoliko dana ne smiju do parka, što pozdravljam, pa ćemo vidjeti kako će i to utjecati na stanje đaka. Ne sviđa mu se samo što dosta vremena provodi na kompjuteru, pogotovo mu fale njegovi treninzi u školi košarke, ali je najbitnije jda sve ovo prođe sa što manje posljedica. Na našu djecu, ali i našu populaciju općenito. Meni se sviđa kad vidim kako međusobno pomažu jedni drugima iz razreda i kako su profesori stalno dostupni i svaka im čast zbog toga. Profesori su ti koji ulažu i najveće napore kako bi naša djeca nastavila sa svojim školovanjem sa što manje zaostataka. Mi roditelji smo tu da pratimo obavljaju li naši malci sve na vrijeme i kako treba.

MARINA TUDOR:

Naš polazi treći razred osnovne i oduševljen je s TV školom, iako sve što gleda su oni u školi već radili. Suprotno uobičajenom stavu: "moram li opet raditi domaći?", ovaj put je sam komentirao: "pa nema veze, neće mi škoditi ponoviti". Imamo anegdota koliko hoćete: od prvog dana kada sam ga pitala -"hoće li jabuku", a on meni: "ma daj se uozbilji mama, pa počinje mi škola. Moram se skoncentrirati", inače ga moram tjerati u školu, haha. Do jučerašnje kada je cijeli nabrijan čekao početak TV škole s pripremljenim knjigama i pernicom, a kad je počelo- ono druga učiteljica. Prva dva dana je bio učitelj Bojan. Odjednom je povikao: "Pa gdje je učitelj Bojan? Na njega sam se navikao. Neka se vrati!". Uklopio se, Tv nastavu i Tv predavače obožava, ali kaže ipak, njegova nastavnica Nataša mu je draža.

Nisu samo školarci, nego i predškolci doma po cijeli dan.

TAMARA MILETIĆ:

Nemam školarca, naš je još uvijek vrtićko doba. Donat ima 3.5, pa nam nije baš tako lako kad je doma non-stop 24 sata.  Na sreću smo u kući s dvorištem, imamo svježi zrak, i zemlje za šporkat se koliko želimo. Malo to sve nadopunimo crtićima ili nekom izmišljenom igrom, nadam se da ćemo razdoblje bez vrtića kojeg inače jako puno voli, nekako preživjeti, haha.


TV ŠKOLA POTIČE SAMOSTALAN I KREATIVAN RAD!

Od ponedjeljka do petka na Trećem programu HRT-a (HRT-HTV 3) od 8 sati do 18 sati na rasporedu je emisija nastavnog programa "Škola na Trećem". U uvjetima proglašene epidemije koronavirusa na području Republike Hrvatske, a s ciljem osiguranja kontinuiteta odgojno obrazovnog procesa, te sukladno odluci Vlade Republike Hrvatske, Hrvatska radiotelevizija (HRT) u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja RH sudjeluje u provedbi nastavnog programa i izvođenju nastave na daljinu. Nastava prati kurikulume, odnosno programe nastavnih predmeta u nižim razredima osnovne škole, a koriste se otvoreni obrazovni materijali, materijali obrazovnog i školskog programa HRT-a, kao i materijali izrađeni posebno za tu priliku. Program potiče učenike na samostalan i kreativan rad, a u suradnji sa svojim učiteljima razredne nastave produbljuju i proširuju ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda...

Komentari

Najnovije

Iz ove kategorije

Zadnje komentirano